2010. április 29., csütörtök

Piára fel

Nálunk mindig van itthon Traubisoda, Olympos mandarinlé és mindig le van főzve két kancsó borsmentatea, mézzel. Utóbbit hidegen fogyasztjuk. Sajnos azok közé tartozom, akiknek meg kellett tanulniuk szomjat oltani a vízzel. A szomjúságomat elsősorban valami édes ízű lötty oltja. Nem mondhatom, hogy azért, mert otthon csak ez volt, hanem inkább azért, mert gyerekkoromban nagyon ritkán volt nálunk otthon üdítő. Leginkább a hétvégéken, a családi ebédekhez, vacsorákhoz hoztunk a boltból egy Pepsi colát, vagy Márka szőlőt, Traubisodát. Ezért aztán teljesen rá voltam kattanva az üdítőkre. Ha vendégségben voltunk, mindig azt kértem, szörpöt választottam a víz helyett, amikor csak lehetett. Kis faluban töltöttem a gyerekkoromat, és az ivóvizet kútból húztuk. Talán az is közrejátszott a "víziszonyomban", hogy nem volt jó ízű a kútvizünk. (Tegyem hozzá, a szomszédunkban is ittam egyszer kútvizet, ott isteni volt.)
Amikor kiszabadultam a szülői uralom alól (14 éves koromban kollégista lettem), a zsebpénzem jelentős részét cukros üdítőkre költöttem. Elmúltam már 25 éves, amikor észrevettem, hogy nem ehetek/ihatok azt amit szeretnék, következmények nélkül, és azóta választom tudatosan a vizet. De ha egy kicsit is ellazulok, traubisodával öblítem le a főételt, és sajnos, sokkal jobban is esik :-(
Most mindig van a kamrában két-három rekesz Szentkirályi mentes víz és Primavera. Főleg az utóbbi ízét szeretem. Sokat kísérleteztem az ízekkel, váltogatom a márkákat is, hogy mindig más összetételű vizet igyak (az egyikben ebből, a másikban abból az ásványi anyagból van több), de a Primavera mondhatni házi márkám, mindig visszatérek hozzá.
Ha nem figyelek, rengeteg kalória lefolyik a torkomon, ezért aztán mindig (MOST IS!) elhatározom, nem iszom semmi mást, csak vizet. Abból is sokat. Mondjuk ez sosem volt gond, pityizálós típus vagyok. Mindig van egy üveg víz a konyhában a pulton és csak úgy iszom, üvegből. (Pedig utálom, ha más üvegből iszik. De hát... amit szabad Jupiternek.... A születési uralkodóm a Jupiter. No comment.) :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése