2010. május 12., szerda

Carbonara

Dél, azaz 12 óra előtt szinte MINDENT lehet! Tegnap ezért összeütöttem egy jó adag carbonara spagettit. Nos, a mennyiségekkel mindig bajban vagyok, mintha a Vörös Hadseregre főznék, mindig annyi hozzávalót veszek, aztán pusztíthatja a család a főztöm doszt.
Így volt ez tegnap a carbonara-val is. Máskor ilyenkor nem csináltam problémát a dologból, hiszen parasztgyomrom van, bármit meg tudok enni és bármilyen mennyiséget is. De tegnap nem. Másfél tányér után stoppoltam, s bár a carbonara felmelegítve nem jó, nem érdekelt. Szóval hős voltam.
Este Norbihoz híven csak 1 db virsli, sovány csirkemellsonka csúszott, meg alacsony zsírtartalmú joghurt. Az a legnehezebb, amikor a családnak készítem-porciózom a vacsorát, és jóízűen harapják a virslit, hozzá a finom barnakenyeret, vagy ciabattát (ezt most újabban kapni itt a közeli boltban), én meg csak nézem. Ilyenkor NEM beleharapni, és NEM, EGY KICSIT SEM köszönöm, na ez húzós. Mert persze hallom, hogy "nem azon az egy falaton múlik", és olyan könnyű lenne elcsábulni, de nem. Mert igenis egy falaton múlik, mert aztán megtört az erkölcsi tartás, és ha egyszer megtörtént, bármikor megtörténhet. Olyan ez, mint a leszokott dohányos "csak egy" cigije. (Biztos forrásból tudom. Ugyanis 12 évig dohányoztam, és 3 és fél éve nem gyújtottam rá.)
Szóval a fogyókúra önfegyelmi kérdés, semmi kétség.
Ma délelőtt tornára vittem az ikreket, és ebédre a tegnapi carbonara maradéka csúszott, de (mivel tegnap bevásároltam) isteni zöld salátát toltam mellé, kapros joghurtos öntettel. Olyan teljes értékű volt ez az ebéd, hogy minden értelemben "jól laktam". Finomat ettem, a salátának hála érzetre is eleget, nincs koplalás-érzetem. És most, hogy az ikrek alszanak, előveszem az ellipszis trénert! Hurrá!

1 megjegyzés:

  1. A fogyókúra önfegyelmi kérdés - mennyire igazad van! Egyszer, ezelőtt tizenöt évvel mindenféle szer nélkül, csak önfegyelemmel lefogytam 37 kg-ot. És 17 éves koromtól dohányoztam, sokat. Aztán '91-ben egy márciusi napon azt mondtam, holnaptól nem gyújtok rá! És azóta nem dohányzom, bár még kb. 10 évig álmodtam róla, és ha bementem egy jobb boltba, marketbe, az első volt, hogy a cigiket megnéztem. Szóval, visszatérve a fogyókúrára. Az a 37 kg a 15 év alatt szépen, lassan visszakúszott. Bár mindenki azt mondja, hihetetlen, hogy ennyi kiló vagyok, mert mindig "sűrű" ember voltam. Azonban én családomban az ősök mind gömbölyűek, úgy látszik, ezt örököltem, ezért kellene még jobban odafigyelnem. Az idén 47 éves leszek. És bár teljesen egészséges vagyok (alacsony vérnyomás, nomális koleszterin, vérzsírszint, sehol egy viszér, még rosszfogam sem volt soha), most elhatároztam, hogy újra elkezdem. 6 hét alatt -4 kiló. Most azonban két hete semmi, igaz, nem is tartottam be annyira a tervet, mint előtte. De ahogy olvaslak téged is, és más blogokat is, erőt merítek, ha nekem netán fogytán van.
    Hajrá, sok kitartást mindannyiunknak.
    Enikő

    VálaszTörlés